De mooiste hikes
van Tanzania

6 DAGEN  GEMIDDELD 5 UUR PER DAG

Route

Africa Hike leidt je over kronkelende paden door de bergen van East Usambara. Onderweg spot je het meest fantastische wildlife en geniet je van de unieke fauna van Amani Forest.

In 6 dagen hike je gemiddeld 5 uur per dag door een bergachtig gebied met een tropisch klimaat. Een goede voorbereiding is dus essentieel. Bekijk hier de planning per dag.

Routewijzigingen voorbehouden. Met sterren is de zwaarte van de tocht aangegeven (1-5 sterren).

Dag 1

MOSHI   MKOMAZI NATIONAL PARK
De eerste dag hiken we 2 uur langs glooiende akkers en Baobab bomen richting de ingang van Mkomazi National Park. Daar stappen we in safari auto´s voor een game drive. We bezoeken het beroemde Rhino Sanctuary en maken een tour door Mkomazi National Park, waar we de Big Five kunnen spotten.

Onderweg brengen we ook nog een bezoek aan lokale zorgverleners van Amref die vertellen hoe zij de mensen in hun dorp leren hoe ze gezond kunnen blijven.

2 uur -

Neushoornreservaat, game drive, Community Health Workers

Dag 2

MKOMAZI NATIONAL PARK   AMANI FOREST - EMAU HILL
Dag 2 beginnen we met een 3 uur durende wandelsafari door Mkomazi National Park onder begeleiding van lokale rangers. We gaan naast de Big Five op zoek naar de Afrikaanse wilde hond, die met uitsterven wordt bedreigd.

Een bus brengt ons 's middags naar Amani Forest in de East Usambara Mountains. Daar aangekomen installeren we ons in het kamp bij Emau Hill. 's Avonds gaan we gewapend met zaklampen 2 uur hiken op zoek naar zeldzame kameleons diep in het tropische regenwoud.

5 uur -
Wandelsafari, Big Five, kameleons

Dag 3

EMAU HILL   HQ
Vandaag hiken we 5,5 uur door het glooiende regenwoud van Amani Forest. Er zijn hier ruim 2.000 plantsoorten, waarvan 25% alleen hier voorkomt. Dit gebied wordt vergeleken met die van de Galapagos Eilanden, vanwege de unieke flora en fauna.

In de middag komen we aan bij uitgestrekte theeplantages, waar we in een dorpje lunchen. Daarna duiken we weer het regenwoud in. In het kamp is de bar open en kunnen we nagenieten van een adembenemend mooie dag.

5,5 uur -
Unieke flora en fauna, regenwoud, theeplantages

DAG 4

HQ   SIGGI HILL
De zwaarste tocht van de week; 7 uur hiken over kronkelende paden door het regenwoud. Apen slingeren boven onze hoofden door de bomen. Dit is ook hét gebied om unieke vogelsoorten te spotten.

De eerste 2 uur dalen we af naar de voet van Siggi Hill, die we vervolgens in 3 uur beklimmen. Een pittige tocht, maar het uitzicht over de 100 miljoen jaar oude East Usambara Mountains is het zeker waard. Via beekjes dalen we in 2 uur af naar ons kamp.

7 uur -
Apen, unieke vogelsoorten, Siggi Hill

Dag 5

SIGGI HILL   CHURCH
Vandaag hiken we 4 uur verder de East Usambara Mountains in. Dit gebied werd vroeger bewoond door de Bantu, Shambaa en Masai stammen. We banen ons in 2 uur een weg door het nevelwoud om uit te komen bij verborgen watervallen. Dat wordt heerlijk zwemmen na de lunch!

Na nog 2 uur licht stroomopwaarts hiken komen we aan in Church, waar ons kamp is opgezet op een veld tussen metershoge bamboe. Daar krijgen we meer te horen over het werk van Amref Flying Doctors in de regio.

4 uur -
Nevelwoud, watervallen, Amref Flying Doctors

Dag 6

CHURCH   EMAU HILL
De laatste hike van de week duurt 6 uur en leidt ons door het regenwoud via HQ terug naar Emau Hill. Voor de lunch beklimmen we Mbole Hill. Een stevige klim van 2 uur, maar het prachtige uitzicht en de lunch op de top doen je de inspanning snel vergeten.

Vanaf Mbole Hill is het even afdalen. Daarna hiken we 2 uur verder omhoog naar Emau Hill. We sluiten daar de laatste avond samen feestelijk af met heerlijke hapjes en drankjes, een gezellig kampvuur en goede muziek. Africa Hike is volbracht!

6 uur -
Mbole Hill, Emau Hill, feestelijke afsluiting

Dag 7

AMANI FOREST   KOROGWE
Na het ontbijt vertrekken we per bus naar Korogwe, waar we ter afsluiting van Africa Hike een Amref-project bezoeken.

Amref Flying Doctors vindt dat elk meisje recht heeft op een gezonde toekomst. Daar hoort meisjesbesnijdenis niet bij. Tijdens het projectbezoek leren we meer over hun bijzondere alternatieve ritueel.

Daarna brengt de bus ons naar het vliegveld van Dar-es-Salaam. Daar nemen de we nachtvlucht terug naar Nederland en dan zit het avontuur erop.

Alternatief ritueel meisjesbesnijdenis

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen